Kalitatif Araştırma Nedir ?

Kalitatif Araştırma Nedir ?


[caption id="attachment_315" align="alignleft" width="300"]Kalitatif Araştırma Nedir Kalitatif Araştırma Nedir[/caption]

Kalitatif Araştırma Nedir - Nitel araştırma, sayısal olmayan verilerin toplanması ve analizi ile ilgilidir.

Araştırma, hem insanları hem de yaşam biçimlerini, toplumu bütünüyle veya kültürleriyle ilgili daha fazla bilgi edinmek için oluşturucu bir şekilde sistematik bir çalışma üstlenmeyi içeren bir süreçtir. İki yapılandırılmış yöntemle yapılır: nicel ve nitel. Bu makale kalitatif araştırmayı tartışacaktır.

Niteliksel araştırma, araştırmacı sayısal olmayan verileri toplar ve bu verilerin yorumlanmasını, hedeflenen bir topluluğun veya nüfusun sosyal yaşamını anlamak için kullanan sosyal araştırmalardan biridir.

Sayısal Olmayan Verilerin Toplanması


Niteliksel araştırmayı tanımladığımıza göre, bir sonraki soru şu: "Bir araştırmacı bu tür araştırmalarda nasıl veri toplar?" Bu soruya "Veri Toplama nedir?" Sorusunu soruyoruz. Bu iki soruyu aynı anda cevaplayacağız.

Veri toplama, katılımcılardan edinilen bilgilerin, araştırma konusuna cevap bulmasına yardımcı olacak sistematik bir şekilde toplanmasını ve değerlendirilmesini içeren bir süreçtir. Niteliksel araştırmada, bu, ya insanlarla doğrudan sohbet ederek ya da bir grup tartışmasına katılarak iki yolla yapılabilir. Bununla birlikte, zaman alıcı niteliklerinden dolayı veri, çoğunlukla aşağıdaki çeşitli yöntemleri kullanarak daha az sayıda örnekten toplanmaktadır: bireye röportaj yapma, gözlemleme, odak grupları oluşturma ve projeye katılma. Bununla birlikte, bir röportaj, veri üretmek için en sık kullanılan yöntemdir.

Kalitatif araştırmacılar arasında veri üretmenin diğer favori yolları, kişisel belgeler, fotoğraflar ve kamu ve hükümet raporlarının incelenmesi, içerik analizi adlı bir süreçtir.

Yalnızca kritik verilerin nasıl elde edileceğini öğrenmedikçe, veri toplama yöntemlerini bilmek, yararlı olmayabilir. Bunu yapmak için, bir araştırmacı aşağıdaki soruyu sormalıdır: Toplanan verileri araştırmaya mantıklı bir şekilde nasıl kullanırım? Araştırmacı veri topladığında, aşağıdaki sorular tüm süreçte yol gösterici ilkeler olmalıdır: Katılımcılar kimlerdir? Ne odaklanmalıyım? Ekstra bilgi almalı mıyım? Katılımcılar arasında yeni olan nedir? Katılımcıların yeni etken araştırmayı etkiler mi, öyleyse nasıl olur?

Veri Toplama Türleri


Doğrudan Gözlem


Doğrudan gözlemde, araştırmacılar katılımcılara günlük rutinlerinde gözlemci olarak müdahale etmeden ya da faaliyetlerine katılmadan katılırlar. Araştırmanın altındaki insanlar haberdardır ve bu nedenle araştırma gizliliğe ihtiyaç duymayan bir yerde yapılmalıdır. Örneğin, araştırmacı belirli bir topluluğun insanlarının toplumsal yerlerinde buluştuklarında etkileşimde olduklarını bulmayı seçebilir. Bu durumda, araştırmacı en sık uğrayan yerleri ziyaret edecek ve araştırmacının sorularını cevaplamak için hayati önem taşıyacak her eylemi not alacaktır.

Açık Sınırlı Anketler


Niceliksel araştırmaya doğru eğilmeye rağmen, bu yöntemde, sorular katılımcı odaya, araştırmacı tarafından istenenden daha fazla bilgi vermeyi sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Örneğin, sadece belirli bir ülkenin popüler eski cumhurbaşkanını değil, aynı zamanda ünlü nedenlerini de bulmak için araştırma yapılabilir. Sorular, "kim", "ne" veya "nasıl" kullanan çerçevedir. Örneğin, "Amerika Birleşik Devletleri'nin en popüler eski başkanı kimdi?"

Odak grubu


Burada, araştırmacı, araştırma konusundaki nihai kararın alınmasına yardımcı olacak verileri üretmek üzere tasarlanmış bire bir etkileşimde küçük bir grup insanı içeriyor. Grup, konuyu özgürce tartıştı ve araştırmacı önemli bilgileri not ediyor.

Derinlemesine görüşmeler


Burada araştırmacı, her katılımcıya bire bir pacing ile doğrudan konuşuyor. Görüşmeye katılan kişi, önceden belirlenmiş bir sayıdaki soru veya müzakere alt başlıklarıyla yaklaşır. Sorular kısıtlayıcı değildir, ancak konuşma sırasında ek bilgi için yer açılmasına izin verir. Ayrıca, araştırmacı, tartışmanın yönünü ona rehberlik etmesini sağlayacak bazı ilgi konularına sahip olabilir.

Sözlü tarih


Bu yöntem, olayların, toplumun, grubun tarihsel kalıplarını formüle etmek için kullanılır ve çoğunlukla, bir ya da daha fazla katılımcı ile uzun bir süre yürütülen derinlemesine görüşmelere yer verir.

Katılımcı gözlem


Gözlem yöntemi ile hemen hemen aynıdır, ancak katılımcı gözleminde araştırmacı, birinci elden bilgi edinmek amacıyla katılımcıyla aynı işlemi yapar.

İçerik analizi


Bu yöntem sosyologlar tarafından, film, müzik, belge, sanat ve diğer yerli ürünlerin kelimelerinden ve resimlerinden yola çıkarak toplulukların toplumsal yaşamlarını belirlemek için kullanılmıştır. Araştırmacı, imge veya kelimelerin nasıl ve hangi bağlamda belirli bir topluluğun kültürel perspektifi hakkında bir sonuç çıkarttığını bulur.

Verilerin Analizi


Araştırmacı yeterince veri topladıktan sonra, bir sonraki ve belirleyici adımı Veri Analizi olarak adlandırır. Nitel olarak, veri analizi aşağıdaki adımları içerir: verilerin kopyalanması, verilerin kodlanması ve daha da önemlisi verilerin yorumlanması ve yaygınlaştırılması. Kısaca adımları açıklayacağız.

Verilerin kopyalanması: Görsel ve işitsel verileri, araştırmacı kararı oluşturacak yazılı bir şekilde dönüştürmeyi içerir. Bu işlem bir bilgisayarda Microsoft Word kullanılarak kolaylaştırılabilir.

Verilerin Kodlanması: Sıralama yapıldıktan sonra benzerliklere sahip cümleleri veya kelimeleri bulmak ve bunları bir kategoriye yerleştirmekle ilgilidir. Bu süreç, aynı özelliklere sahip daha kapsamlı verilerin tema adı verilen haline sınıflandırılması açısından önemlidir ve böylece tüm ilişki anlaşılabilir.

Verilerin yorumlanması ve yaygınlaştırılması: araştırmacılar, varoluş literatürünün desteğiyle, kendi belirleyici izlenimlerini ilgili temalarda oluşturur, araştırmanın parametreleri düşünülerek bulgularını bir rapor halinde sunar. Araştırmacı, sonuçların sentezlenmesi ve sunulmasının birçok yolu olmasına rağmen, sonucun doğrudan katılımcıların alıntılarıyla desteklenmesini sağlamalıdır. Alıntılar okuyuculara, tartışılan konuların katılımcıların görüşmelerinden geldiğini ve araştırmacının görüşü olmadığını açıkça ortaya koyuyor.

Niteliksel verilerin yorumlanmasında yol gösterici ilkenin araştırmacı izlenimi olduğunu dikkate almak esastır. İncelenen veriyi gözlemlemekte ve bireysel bir görüş oluşturarak ve nitel bir biçimde nitelendirilen bir rapor halinde yorumlamaktadır.

Yorumlar

Popüler İçerikler

ANAOKULU BOYAMA RESİMLERİ

Ofiyolit Nedir ?