Bilinç altı mesaj nedir ?
[caption id="attachment_101" align="alignright" width="300"]
Bilinç altı mesaj nedir[/caption]
Bilinç altı mesaj nedir,Diğer adıyla Subliminal mesaj, başka bir objenin içine gömülü olan bir işaret ya da mesajdır. insan algısı limitlerinin altında kalmak, anlık fark edilmemek üzere tasarlanmıştır. Bilinç altı mesajlar insanın bilinçli dikkati tarafından fark edilemez, ancak bu mesajların insanın bilinçaltını etkiledikleri ileri sürülmektedir. Subliminal teknikler reklamcılık ve propaganda alanlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Dizilerde veya filmlerde karakterlerin içtiği içecek markaları, kıyafetleri Bilinç altı mesaj örneklerindendir.
Bu tekniklerin amaçları, etkisi, kullanım sıklığı ve rekabet gibi konularda ahlaka uygunluğu konuları tartışılır. Marka ve ürünlerin pazarlamasından toplumun ilgi, ihtiyaç ve algısını değiştirmeye kadar birçok konuda kullanılmaktadır. Bir kişiyi, kurumu ya da ürünü kötü göstermek için kötü olan bir nesnenin aynı temada işlenmesi Bilinç altı mesajın en yaygın kullanılma şeklidir. Şu ana kadar yapılan çalışmalar neticesinde en bilinçli ve defansif kişiler bile bu mesajları ilk bakışta %100 olarak çözememektedir.
Bilinçaltı mesajlarının temel ilkeleri, 1897'de Yale psikologunun aynı konuda bir teori yayınladığı zaman ön plana çıktı. 1957'de reklam verenlerin ve pazarlama profesyonellerinin tüketicileri ve müşterileri fayda sağlamaları için kullandıkları şey tartışmalı bir konudur. Tabii ki o zamandan beri araştırma, reklamcılıktaki bilinçaltı mesajların daha önce talep edildiği kadar etkili olmadığını söyledi.
Yirmi beşinci karede Bilinç altı mesajı ile eş anlamlıdır.
25. Kare uygulaması veya daha kolay anlamda Bilinçaltı Telkin’ler kullanılmaktadır. İlk yarıyıllarda görsel anlamda her biri bir kare biçiminde sıralı ve süratli halde
gösterilen Filmlerde 25. Kareye saklanan ve flaş biçiminde bir anda ekrandan geçen sizin o an için görmediğiniz ama beyninizin idrak ettiği bir sistem olan 25. kare tekniği zamanla Teknolojik imkanların çoğalmasıyla şimdi artık kısa süreli reklamlarda dahi görüntü içerisine programlar vasıtasıyla ustaca gizlenen bilmektedir.
Bu da toplumlarımızı yönlendirmeli reklamlara karşı savunmasız bırakmaktadır. Reklamlarda subliminal mesaj TBMM de 15 Şubat 2011 tarihinde kabul edilen 6112 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun un 9.maddesinin 2.fıkrası gereği Ticarî iletişimde bilinçaltı teknikleri kullanılamaz.
Kaynakça :
Antalya Büyük şehir Belediyesi, Nisan 2012 ‘Apartmanınıza giremeyen zihninize giriyor’, Habertürk, 11 Kasım 2012 “SUBLİMİNAL MESAJLAR” KONULU SEMİNER, T.C. Başbakanlık, Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü, başlıklarından

Bilinç altı mesaj nedir,Diğer adıyla Subliminal mesaj, başka bir objenin içine gömülü olan bir işaret ya da mesajdır. insan algısı limitlerinin altında kalmak, anlık fark edilmemek üzere tasarlanmıştır. Bilinç altı mesajlar insanın bilinçli dikkati tarafından fark edilemez, ancak bu mesajların insanın bilinçaltını etkiledikleri ileri sürülmektedir. Subliminal teknikler reklamcılık ve propaganda alanlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Dizilerde veya filmlerde karakterlerin içtiği içecek markaları, kıyafetleri Bilinç altı mesaj örneklerindendir.
Bilinç altı mesaj nedir
Bu tekniklerin amaçları, etkisi, kullanım sıklığı ve rekabet gibi konularda ahlaka uygunluğu konuları tartışılır. Marka ve ürünlerin pazarlamasından toplumun ilgi, ihtiyaç ve algısını değiştirmeye kadar birçok konuda kullanılmaktadır. Bir kişiyi, kurumu ya da ürünü kötü göstermek için kötü olan bir nesnenin aynı temada işlenmesi Bilinç altı mesajın en yaygın kullanılma şeklidir. Şu ana kadar yapılan çalışmalar neticesinde en bilinçli ve defansif kişiler bile bu mesajları ilk bakışta %100 olarak çözememektedir.
Bilinçaltı mesajlarının temel ilkeleri, 1897'de Yale psikologunun aynı konuda bir teori yayınladığı zaman ön plana çıktı. 1957'de reklam verenlerin ve pazarlama profesyonellerinin tüketicileri ve müşterileri fayda sağlamaları için kullandıkları şey tartışmalı bir konudur. Tabii ki o zamandan beri araştırma, reklamcılıktaki bilinçaltı mesajların daha önce talep edildiği kadar etkili olmadığını söyledi.
25. KARE
Yirmi beşinci karede Bilinç altı mesajı ile eş anlamlıdır.
25. Kare uygulaması veya daha kolay anlamda Bilinçaltı Telkin’ler kullanılmaktadır. İlk yarıyıllarda görsel anlamda her biri bir kare biçiminde sıralı ve süratli halde
gösterilen Filmlerde 25. Kareye saklanan ve flaş biçiminde bir anda ekrandan geçen sizin o an için görmediğiniz ama beyninizin idrak ettiği bir sistem olan 25. kare tekniği zamanla Teknolojik imkanların çoğalmasıyla şimdi artık kısa süreli reklamlarda dahi görüntü içerisine programlar vasıtasıyla ustaca gizlenen bilmektedir.
Bu da toplumlarımızı yönlendirmeli reklamlara karşı savunmasız bırakmaktadır. Reklamlarda subliminal mesaj TBMM de 15 Şubat 2011 tarihinde kabul edilen 6112 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun un 9.maddesinin 2.fıkrası gereği Ticarî iletişimde bilinçaltı teknikleri kullanılamaz.
Kaynakça :
Antalya Büyük şehir Belediyesi, Nisan 2012 ‘Apartmanınıza giremeyen zihninize giriyor’, Habertürk, 11 Kasım 2012 “SUBLİMİNAL MESAJLAR” KONULU SEMİNER, T.C. Başbakanlık, Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü, başlıklarından
Yorumlar
Yorum Gönder